۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

کیک پرتقال


مواد لازم :
پرتقال     ۱عدد 
تخم مرغ    ۴ عدد 
پودر قند      ۱۷۵ گرم 
کره آب شده      ۱۷۵ گرم 
باتر میلک     ۱۰۰میلی لیتر 
آب پرتقال     ۷۵ میلی لیتر 
رنده پوست پرتقال      ۲ قاشق چایی خوری 
آرد     ۲۰۰ گرم 
آرد ذرت       ۵۰ گرم 
بکینگ پودر   ۳ قاشق چایی خوری
وانیل      ۱ قاشق چایی خوری 

نمک     ۱ پنسه 


طرز تهیه : 
در ابتدا در ظرفی مناسب تخم مرغ و پودرقند , نمک , وانیل و رنده پوست پرتقال را در ظرفی ریخته و با هم زن برقی تقریبا ۷ دقیقه خوب هم بزنید تا کف کند و سفید رنگ شود . سپس کره آب کرده و سرد شده را به همراه باتر میلک , آب پرتقال ( باید تازه باشه نه اینکه از مدل صنعتی استفاده کنید ) را اضافه کنید در حد خوب مخلوط شدن هم بزنید . سپس مخلوط مواد خشک ( آرد , بکینگ پودر , آرد ذرت ) در یک مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود . سپس قالب ۲۸ سانتی را با کره خوب چرب کنید و سپس آرد پاشی کنید سپس قالب را برعکس کنید کمی بتکانید تا آرد اضافه آن بریزد . پرتقال را حلقه های نازک کنید (من از پرتقال خونی استفاده کردم ) کف واگر دوست داشتید دیواره های قالب بچینید مایه کیک را روی آن بریزید . قالب را در فری که از قبل ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کردید تا گرم شود به مدت تقریبی ۱ ساعت قرار دهید . 
نکات :
۱- اگر باتر میلک در دسترس ندارید میتونید برای جایگزینش از۱پیمانه شیر با ۲ قاشق سوپ خوری آبلیموی تازه یا سرکه یا ماست ترش مخلوط کنید نیم ساعتی در دمای آشپزخانه بگذارید سپس استفاده کنید . باترمیلک همون آبی هست که وقتی کره درست میکنند جمع میشود هست . 

۲- این کیک اصلا به قصد وبلاگی شدن درست و عکاسی نشده بود یک هوسونه آخر شبی ما بود که وقتی دیدم خوشمزه شد دیگه دستورش رو اینجا هم نوشتم !!! ببخشید اگر عکسها خوب نیستند در شب و با نور آشپزخونه عکاسی شده .


۱ نظر: