۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

کیک زردآلو


مواد لازم : 
کره            ۱۸۰ گرم 
شکر          ۱۲۰ گرم 
تخم مرغ       ۳ عدد
 Schmand ( خامه ترش )        ۱۰۰ گرم 
آرد          ۲۰۰ گرم 
زردآلو      به اندازه دلخواه 
پودر پودینگ         ۱ بسته ( ۳۷ گرم )
بکینگ پودر       ۱ قاشق چایی خوری 
وانیل          ۱ قاشق چایی خوری 
نمک        ۱ پنسه 
گلیزرویه کیک :
پودر شکر          ۱۰۰ گرم 
آبلیمو        ۲ یا ۳ قاشق چایی خوری 


طرز تهیه : 
در ابتدا فر را ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود . سایز مناسب قالب این کیک ۲۰ سانتی گرد ساده هست اون را هم با کمک برس با روغن جدا کننده چرب کنید کف قالب  را هم کاغذ روغنی بگذارید . زردآلو ها را هم از وسط دونیم کنید هسته آنها را هم در آورید .



در ظرفی مناسب کره نرم شده و شکر و وانیل , نمک را ریخته و با همزن برقی خوب هم بزنید تا یکدست و کرمی شود . سپس به آن تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید یعنی بعد از هر تخم مرغ خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس بعدی را اضافه کنید. سپس به آن Schmand ( خامه ترش ) را اضافه و مخلوط کنید . تمام مواد خشک ( آرد , بکینگ پودر , پودر پودینگ ) را با هم مخلوط و الک کنید . و کم کم در حین هم زدن به مایه کیک اضافه کنید . نباید خیلی هم بزنید در حد مخلوط شدن کافی هست در آخر شما مایه کیک نسبتا سفتی خواهید شد .



 در آخر هم در قالب که قبلا آماده کردید بریزید سپس زردآلوها را روی کیک بچینید (به دلخواه اگر میوه ای که استفاده میکنید ترش هست کمی شکر قهوه ای یا سفید وقتی میوه روچیدید بپاشید) سپس قالب را در فر که گرم شده هست به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید . وقتی کیک سرد شد برای تزیین روی کیک گلیزلیموی درست میکنیم به این صورت که پودر قند را در ظرفی ریخته آبلیمو را اضافه کنید خوب هم بزنید تا یکدست و سفید شود . 
نکته : حتما پیشنهاد میکنم این کیک رو بدرستیید خیلی خوشمزه بود .



۲ نظر:

  1. هی واااای من دستت طلا عارفه جونم عالیهههههه

    پاسخحذف
  2. سلام عارفه جون حتماً مى درستم خيلى ممنون دستت درد نكنه

    پاسخحذف