۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

پیتزا اسفناج


 مواد لازم برای خمیر پیتزا :
آب ولرم ۱/۴ پیمانه
مایه خمیر فوری ۱/۴ قاشق چایی خوری
شکر ۱/۸ قاشق چایی خوری
نمک ۱/۸ قاشق چایی
شیر ولرم ۱/۸ پیمانه
روغن مایع ۱/۸ پیمانه
آرد الک شده ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم



طرز تهیه :
  این مواد لازم برای هر یک نفر هست یعنی‌ تقریبا یه پیتزا با سایز متوسط خواهید داشت . برای اینکه تعداد زیادی پیتزا داشته باشید مواد لازم را چند برابر کنید .  تمام مواد خشک ( آرد ، نمک ، شکر ، مایه خمیر فوری ) با هم در ظرفی‌ مخلوط کنید سپس به آن روغن مایع را ریخته  شیر و آب ولرم را کم کم اضافه کنید خمیر را خوب ورز دهید سپس روی آن را یک بعلاوه بزنید و در ظرف چرب شده قرار دهید روی آن را بپوشانید در جای گرم استراحت دهید .بعد از استراحت خمیر را ۳ دقیقه دیگر ورز دهید . سپس چانه‌های ۱۳۰ گرمی برای هر قالب ۲۰ تا ۲۲ سانتی لازم هست .


مواد لازم برای پیتزای اسفناج :
اسفناج
قارچ
پنیر فتا
گوجه فرنگی گیلاسی
پنیر موتزرلا
مواد لازم برای سٔس پیتزا :
ربّ گوجه فرنگی ۴ قاشق سوپخوری
پودر آویشن ۱ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون یا مایع ۱ قاشق سوپ خوری
نمک ۱ و ۱/۲ قاشق سوپ خوری
شکر ۱ قاشق چایی خوری
سیر ۲ حبّه


طرز تهیه :
برای درست کردن سٔس پیتزا همهٔ مواد را با هم مخلوط کنید (سیر باید رنده ریز کنید ) روی حرارت قرار دهید تا غلیظ مثل سٔس کچاب شود . سپس از سٔس سرد شده روی خمیر پهن شده در قالب بریزید روی آن را پنیر پیتزا بریزید یعنی‌ کاملا با پنیر بپوشانید بعد به ترتیب اسفناج پخته شده ، پنیر فتا ، اگر دوست داشتید پیاز قرمز ورقه نازک شده ،گوجه فرنگی ورقه شده و در آخر قارچ را بچینید ظرف را در فر‌ ۱۸۰ درجه طبقه وسط فر‌ به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید سپس در آورید و پنیر را روی آن ریخته دوباره ۱۰ دقیقه دیگر در فر بگذارید تا پنیرها طلایی رنگ شوند  (برای هر پیتزا تقریبا ۱۳۰ تا ۱۵۰ گرم پنیر موتزرلا لازم هست که از این مقدار ۱۰۰ گرم را روی سٔس ریخته مابقی را روی پیتزا بریزید ) .

۶ نظر:

  1. مرسی‌ خانم عارفه. جسارتاً اگر یک "زرده تخم مرغ" هم به این خمیر اضافه میکردین، خمیر پیتزا یی میشد که به "خمیر لوکس" معروفه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. استاد عزیز خیلی‌ خیلی‌ خوشحالم کردید به وبلاگ من سر زدید . حتما یکبار با زرده تخم مرغ امتحان می‌کنم . متشکرم از رهنماییتون استاد عزیز .

      حذف
  2. ای جان ... بازم اسفناج
    دوستش دارم
    دستت طلا دخترررررررررر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جات خالی‌ بود دوستممممم . فکر کنم آخر ملوان زبل بشیم ما اسفناج دوستا .

      حذف
  3. salam bbakhshid che meghdar esterahat midim khamir ro ?
    mamnoon

    پاسخحذف