۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

هلال وانیلی آجیلی




مواد لازم :
آرد ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۵۰ گرم  
شکر ۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
پودر بادام ۳۰ گرم
پودر فندق ۳۰ گرم
غلاف وانیل ۱ عدد


طرز تهیه :
بتدا آرد و نشاسته ذرت را با هم الک کنید . سپس کره به دمای محیط رسیده را همراه شکر و وانیل از غلاف در آمده را با هم در ظرفی‌ ریخته و هم بزنید سپس به آن پودر بادام و پودر فندق را اضافه کنید در آخر مخلوط آرد و نشاسته ذرت را ریخته با لیسک هم بزنید و مخلوط کنید خمیر را ۱ سأعت در یخچال استراحت دهید . سپس بعد از این مدت به اندازه یک فندق از خمیر بّر دارید به آن فرم هلال دهید دوباره آنها را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید بعد از این مدت در سینی فر‌ چیده و در فر‌ از قبل گرم شده ۱۷۰ درجه به مدت ۱۲ دقیقه قرار دهید این شیرینی خیلی‌ ترد و شکننده هست پس از سرد شدن از سینی فر‌ خارج کنید و روی آن پودر قند بپاشید .


۶ نظر:

  1. عکسهات فوقالعادست عارفه جوون دستوراتم که جای خود داره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت بشم لیلا جون . دارم پیش شما شاگردی می‌کنم . با دوربین خیلی‌ معمولی عکاسی می‌کنم لیلا جون ولی‌ خیلی‌ کارم رو دوست دارم و خیلی‌ براش وقت میزارم تا خوب از کار در بیاد حالا موفق هستم یا نه خدا داند ))))))

      حذف
  2. سلام, ببخشید من این دستور رو درست کردم ولی موادم اصلاً حالت خمیری به خودش نگرفتهً!!!! همش پودر هستش, یعنی اصلاً به تخم مرغ نیاز نداره؟ راهنماییم میکنید کجای کارم ایراد داشته؟ خیلی خیلی ازتون ممنونم. من خیلی از دستوراتتون رو درست کردم همش خوب شد ولی این یکی نمیدونم چرا اینجوریه. ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزم نه اصلا تخم مرغ نمیخواد من با همین رسپی درست کردم . عزیزم اون کره که داره باعث چسبندگی پودرها میشه . من فکر می‌کنم شاید میزان کره که ریختی کم بوده .

      حذف
  3. مرسی از راهنماییتون ، یه دفعه دیگه امتحان میکنم ایندفعه بیشتر دقت میکنم،‌من واقعاً ازتون ممنونم، خیلی دستورای شیرینی و کیک هاتون عالیه و من اکثرشونو درست کردم و عالی شدن. همشونم واسه اولین بار بود که اینکارو میکردم. اصلاً تجربه شیرینی پزی ندارم ولی انقدر دستوراتتون عالی و دقیق هستن که حتی من بی تجربه میتونم از پسشون بربیام. مخصوصاً کوکی نوتلا که بچه هام عاشقشن. بازم ازتون ممنونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای جونم بچه‌های گلت رو از طرف من ببوسید . خیلی‌ خوشحالم که از دستورهای من خوشتون میاد و مورد استفاده شما قرار میگیره دوست عزیز .

      حذف