۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

کوکی رول دارچینی


مواد لازم 
پودر قند  ١/٢ پیمانه 
کره ٣/٤ پیمانه 
نمک ١/٤ قاشق چایی خوری 
وانیل ١ و ١/٢ قاشق چایی خوری 
آرد  ١و ١/٢ پیمانه 
شکر ١/٤ پیمانه 
پودر دارچین ١ و ١/٢ قاشق چایی خوری 
سفیده تخم مرغ ١ عدد 
آب ١ قاشق سوپ خوری


طرز تهیه :
کره و پودر قند را با هم در ظرفی ریخته و با هم زن برقی هم بزنید . نمک و وانیل را ریخته و مخلوط کنید .آرد را هم بریزید و با سرعت کم هم زن هم بزنید .  خمیر درست شده را روی کاغذ روغنی که ١٩ در ١٢ برش دادید پهن کنید . سپس روی آن را با برس از مخلوط سفیده تخم مرغ و آب که هم زدید بمالید . در یک ظرف دیگر شکر و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید . این مخلوط دارچین و شکر را روی سفیده تخمرق که روی خمیر مالیدید بپاشید . سپس با کمک کاغذ روغنی خمیر را رول کنید این رول را در نایلون فریزر قرار دهید . سپس این رول را در فریزر به مدت ٢ ساعت قرار دهید . بعد از این مدت خمیر را از فریزر در آورید سپس خمیر را با فاصله ٢ سنتی با یک چاقوی تیز ببرید . آنها را با فاصله در سنی فر که کاغذ روغنی انداختید بچینید و در فر از قبل گرم شده به مدت ١٢ تا ١٥ دقیقه قرار دهید .



۱۵ نظر:

  1. یوم یوم ، عارفه جون اگه چای رو هم دم کردی پاشم بیام

    پاسخحذف
  2. عطرش تا وبلاگم اومد ، گفتم ببینم عارفه جونم چه کرده ؛ به به ؛ نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای جونم چاییم دم هست منتظر گیلدا جون هستم تو هم زودی پاشو بیا عزیزم دور هم بخوریمش . مرسییییییییییی عزیزم .

      حذف
  3. دستتون درد نکنه عارفه جون ،خیلی خوب شده.من خیلی رول های دارچینی رو دوست دارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت ارغوان جون . لطف داری عزیزم . اگر دوست داری حتما دستبکار شو و درست کن خیلی‌ راحت و ساده هست .

      حذف
  4. mamnoon az shiriniha va ghazahaye khoshmazat arefe joon.khastam faghat hamino begam.

    پاسخحذف
  5. ای عزییییییییییییزم چقدر ناز شدن دستت درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت لیلا جون . چشمت ناز می‌بینه عزیزم .

      حذف
  6. عارفه جان منظورتون از پودر قند تو این دستور کستر شوگر است یا ایسینگ شوگر که درصد کمی هم نشاسته داره؟ اخه تو دستورهای فارسی همه اینها را پودر قند یا شکر میگیم و من ناشی و در عین حال وسواسی قاطی میکنم که کدوم به کدومه.
    باز هم مبخشی این همه سوال میپرسم. چند تا از دستورهاتون را میخوام درست کنم و برای خانواده بفرستم. اینه که اینقدر مزاحمت میشم
    فریبا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فریبا جون فکر کنم کستر شوگر باشه یعنی‌ نشاسته نباید داشته باشه من خودم شکر رو آسیاب می‌کنم پودری میشه استفاده می‌کنم . موفق باشی‌ عزیزم .

      حذف
  7. عارفه جان امشب خواستم این شیرینی را درست کنم. تمام مواد را دقیقا مطابق دستور و بی کم و کاست و با اندازه های دقیق ریختم. اما اصلا خمیر منسجم نشد. در حای که من ارد را کم کم اضافه کردم و تازه فقط نیمی از این ارد اضافه شده اما خمیر کاملا خشکه و میشه گفت باز هم ارد اضافه است. میشه لطف کنی دستور را چک کنید شاید چیزی را موقع تایپ کردن جا انداخته باشید :( واقعا شرمنده. اخه خیلی دوست دارم این کوکیز رو درست کنم. از مدتها پیش هم نقشه شو کشیدم و دلمو صابون زدم براش :) مواد را کنار گذاشتم که اگر چیزی مثل تخم مرغ جا مانده اضافه کنم اگر نه دوباره از اول درست میکنم خمیر را. منتظ پاسخ تون هستم. ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قربونت فریبا جون من شرمنده تو شدم عزیزم . من الان دوباره چک کردم درست گلم . اینرو بگم شاید پیمانه‌های تو استاندارد نبوده عزیزم پیمانه استاندارد شیرینی پزی منظورم هست که تو قسمت اندازه گیریهای وبلاگ عکسشون هست . بعد یک چیزی دیگه در مورد خمیر این شیرینی‌ بگم که خمیر این شیرینی چسبنده هست باید با کمک لیسک روی کاغذ روغنی پهن کنی‌ اون رو . برای همین تو فریزر میذاریم تا یخ بزنه بشه راحت برش بدیمش . اصلا آرد بیشتری اضافه نکن بهش چون اصلا شیرینی خراب میشه . امیدوارم تونسته باشم کمکت کرده باشم .

      حذف
  8. عزیزم شما چرا شرمنده باشی؟ اینطور که چک کردی رسپی درسته و اشکال از من بوده :) پیمانه‌هام استاندار هستن. 250 میل. نمیدونم کدوم قسمت کار رو اشتباه انجام دادم. الان دوباره نگاه کردم خمبر رو دیدم امیدی به نجاتش نیست ;) پس دوباره از اول درستش میکنم. از رو نمیرم :D البته فردا صبح. الان اینجا دیگه خیلی دیره اینجا و خسته هستم. خبرش را هم حتما میدم عزیزم. البته برای فردا به جز این، برنامه درست کردن کوکیز را هم دارم که قبلا هم درستش کرده بودم با رسپی شما.
    ممنون که زحمت کشیدی و پاسخ دادی :*

    پاسخحذف