۱۳۹۳ تیر ۲۱, شنبه

زولبیای پاکستانی


مواد لازم : 
آرد     ١ پیمانه 
آب ولرم    ١/٢ پیمانه 
خمیر مایه    ١/٢ قاشق چایی خوری 
شکر  ٢ قاشق چایی خوری 
آرد نخود   ١ قاشق چایی خوری 

موادلازم برای شربت : 
شکر   ٢٥٠ گرم 
آب   ١٥٠ گرم 
گلاب   ٢ قاشق سوپ خوری 
زعفران غلیظ آب شده   ١ قاشق چایی خوری 
جوهر لیمو یا آب لیمو    ١/٢ قاشق چایی خوری 



برای شما عزیزان پارسال ماه رمضان زولبیای ایرانی را اینجا گذاشتم . امسال از شهرزاد جون زولبیای پاکستانی رو یاد گرفتم که عالیییییی بود . همینجا از شهرزاد عزیزم برای این دستور خوب و بی نقصش تشکر میکنم .

طرز تهیه :

همه مواد را با هم مخلوط کنید خمیر بدست آمده را به مدت تقریبا ١ ساعت در دمای محیط استراحت دهید . یک مایه کشدار روان بعد از این مدت خواهید داشت . این مایه را توی قیف بریزید و در روغن گرم شده به آن حالت دهید و با حرارت کم سرخ کنید . بعد از سرخ کردن روی دستمان آشپزخونه قرار دهید تا کاملا روغن آن گرفته شود . شربت را هم آماده کنید و زولبیای کاملا سرد شده را به شربت ولرم منتقل کنید و سپس بر دارد در صافی بگذارید تا شربت اضافی آن برود .برای تهیه شربت آب و شکر را با هم در قابلمه ریخته و روی گاز قرار دهید تا با حرارت کم شکر در آب حل شود به هیچ عنوان توی این فاصله شکر را هم نزنید . وقتی به جوش آمد حرارت را کم کنید و به مدت ١٠ دقیقه بگذارید تا شهد ریز جوش بخورد . و سپس به آن آب لیمو یا جوهر لیمو و گلاب و زعفران را بریزید وحرارت را خاموش کنید . 


نکته آرد نخود با آرد نخودچی کاملا فرق میکنه . منظور آردی نخود آبگوشتی هست . این هم تصویر پاکت آرد که شهرزاد جون برای دوستانش گذاشته بود .
بامیه ای که در عکس زیر میبیند میتوانید با کلیک اینجا دستورش را هم مشاهده کنید .




۳ نظر:

  1. خیلی خوشرنگ و رو شدن عارفه جان ..............اینم از اون دستوراست که هنووووز تنبلی کردم و درست نکردم ، تو بخور و نوش جان کن جای من ، باوووشه ؟ :)))

    پاسخحذف
  2. عالبه عارفه جون دستت درد نکنه ❤

    پاسخحذف
  3. با سلام و تشکر بابت زحمت های بی شاعبه شما . میخواستم بگم لینک بامیه که در بالا درج کردید وجود ندارد.

    پاسخحذف