۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

پیراشکی گل رز


مواد لازم برای خمیر : 
شیرولرم     ۳۰۰ میلی لیتر 
خمیر مایه خشک       ۱۰ گرم  ( ۱ قاشق سوپ خوری )
آرد       ۵۶۰ گرم 
روغن زیتون       ۸۰ میلی لیتر 
نمک      ۱ قاشق چایی خوری 
شکر      ۱/۲ قاشق چایی خوری 
مواد لازم برای داخل پیراشکی : 
سس بلونزه ( مایه ماکارانی به همراه سبزیجات دلخواه )     به میزان لازم 
به دلخواه میتونید مواد اسفناج بریزید به ترتیب زیر : 
اسفناج تمیز شده         ۲۰۰ گرم 
پنیر ریکوتا      ۱۲۵ گرم 
پنیر فتا     ۱۰۰ گرم 


طرز تهیه : 
در ابتدا برای خمیر تمام مواد خشک ( آرد , نمک , شکر, خمیر مایه ) را در ظرفی مخلوط کنید سپس به آن روغن زیتون و شیر ولرم را اضافه کنید . خمیر را خوب ورز دهید بعد از آن در ظرف چرب شده قرار دهید روی خمیر را با نوک چاقوی چرب شده + بزنید خمیر را بپوشانید و سپس و در جای گرم به مدت ۱/۵ ساعت استراحت دهید تا حجم آن دوبرابر شود . 
در این فاصله مواد داخلی بیراشکی را آماده کنید : برای مایه گوشتی مثل همیشه همانطور که مایه ماکارانی را درست کنید . برای مواد اسفناج هم به این صورت که اسفناج را کمی خورد کنید در ماهیتابه همراه کمی آب ریخته روی حرارت قرار دهید تا آب آن کشیده شود و کمی هم پخته شود سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی آن برود و هم سرد شود . سپس در ظرفی همراه با پنیر فتا و پنیر ریکوتا مخلوط کنید .  به دلخواه میتونید مواد داخلی روعوض کنید . 


در این فاصله مواد داخلی بیراشکی را آماده کنید : برای مایه گوشتی مثل همیشه همانطور که مایه ماکارانی را درست کنید . برای مواد اسفناج هم به این صورت که اسفناج را کمی خورد کنید در ماهیتابه همراه کمی آب ریخته روی حرارت قرار دهید تا آب آن کشیده شود و کمی هم پخته شود سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی آن برود و هم سرد شود . سپس در ظرفی همراه با پنیر فتا و پنیر ریکوتا مخلوط کنید .  به دلخواه میتونید مواد داخلی روعوض کنید . پس از استراحت خمیر خمیر را کمی ورز دهید سپس خمیررا چانه های کوچک تقسم کنید . سپس با وردنه به قطر تقریبا نیم تا یک سانت پهن کنید . ( مثل شکلی که در عکس بالا میبینید و من برای اینکه خوب متوجه منظورم شوید از نت برای شما عزیزان پیدا کردم )


برشهایی از قطر خمیر تا مرکز دهید ولی حتما دقت کنید تا ۲ سانتی مرکز دایره این برش را امتداد دهید دقیقا مثل تصویر که در عکس بالا میبینید که در اون تصویر۴ برش داده ولی من فکر کنم ۶ برش دادم یکجورایی این گل رزی که من درست کردم گلپراش بیشتر !!!!!!! از مایه میانی ۱ قاشق کوچیک مرکز دایره قرار دهید به دلخواه میتونید کمی پنیر موتزارلا روی آن بریزید و سپس پرهای گل را به این صورت که دو به دو روبروی هم روی مواد میانی بالا بیارید . سپس به آرامی گلها را در سینی فری که کاغذ روغنی انداختید با فاصله بچینید روی سینی را بپوشانید دوباره ۱۵ دقیقه استراحت دهید سپس سینی را در فر۱۸۰ درجه که از حبل روشن کردید تا گرم شود به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه قرار دهید . 
میدونم این مدل پیراشکی دیگه دمده شده !!! این عکس دقیقا هم سن و سال این خانم مرغ هست که بیچاره این هم ۴ ساله که در انتظار تایپ دستورش پیر و کور و دمده شده !!!! خخخخ بسیارر از این دستورهای ۴ ساله در انتظار تایپ دارم ایشالاه خدا بخواهد سعی میکنم دستورشون رو به زودی زود مینویسم .


۴ نظر:

  1. خیلی خوشگله عارفه جونی ، دستت درد نکنه

    پاسخحذف
  2. ﺳﻼﻡ ﻋﺎﺭﻓﻪ ﺟﻮﻥ, ﻣﻦ ﻳﻪ ﺳﻮاﻝ ﺩاﺷﺘﻢ, ﻣﻦ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﭘﻴﺮاﺷﻜﻲ ﻫﺎ ﺭﻭ ﻣﺜﻼ ﺷﺐ ﻗﺒﻞ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﻨﻢ اﻣﺎ ﺗﻮ ﻓﺮ ﻧﺬاﺭﻡ و ﺭﻭﺷﻮ ﺳﻠﻔﻮﻥ ﺑﻜﺸﻢ و ﺗﻮ ﻳﺨﭽﺎﻝ ﺑﺬاﺭﻡ, ﻓﺮﺩا ﻛﻪ ﻣﻬﻤﻮﻥ ﺩاﺭﻡ ﻓﺮ ﺑﺬاﺭﻡ. ﺧﻤﻴﺮ ﻛﻪ ﻣﻮاﺩﻡ ﺗﻮﺵ ﻫﺴﺖ ﺗﻮ ﻳﺨﭽﺎﻝ ﺑﻤﻮﻧﻪ, ﺧﺮاﺏ ﻧﻤﻴﺸﻪ?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانومی میتونید خمیر رو درستکنید و توی یخچال قرار دهید و فردا به شکل پیراشکی بپیچیدش و اینکه فریزر کنید و چند ساعت قبل از آمدن مهمان در بیارید تا به دمای محیط برسه و بد توی فر بگذارید ........

      حذف