۱۳۹۴ آبان ۱۰, یکشنبه

دونات سیب


مواد لازم : 
آرد          ۱۸۰ گرم 
نشاسته ذرت         ۳۰ گرم 
تخم مرغ          ۲ عدد 
شکر        ۱۲۰ گرم 
کره         ۹۰ گرم 
سیب        ۱ عدد 
بکینگ پودر      ۱ قاشق چایی خوری 
نمک        ۱ پنسه 
وانیل       ۱/۲ قاشق چایی خوری 
پودر دارچین          ۱/۴ قاشق چایی خوری 
شکر دانه درشت     به میزان لازم 


طرز تهیه : 
در ابتدا فر را ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود . قالب دونات رو هم با روغن جدا کننده با کمک برس خوب چرب کنید . سپس سیبها را هم پوست کنده و خیلی ریز خورد کنید کنار  بگذارید . 
 برای درست کردن این دونات بسیاررررر خوشمزه شما باید در ظرفی مناسب کره , شکر , وانیل را بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کرمی و یکدست شود . تخم مرغ ها را هم دانه دانه اضافه کنید یعنی بعد از ریختن هر تخم مرغ کمی هم بزنید وقتی مخلوط شد بعدی را اضافه کنید .


در ظرف مناسب دیگه ای تمام مواد خشک ( آرد , نشاسته ذرت , بکینگ پودر , نمک , پودر دارچین ) را با هم مخلوط و الک کنید سپس به مواد کره ای بالا در دو مرحله مواد خشک را اضافه و خوب مخلوط کنید . در آخر هم سیبها را که ریز خورد کرده بودید را اضافه و با لیسک هم بزنید تا مخلوط شوند در نهایت شما یک خمیر نسبتا سفتی خواهید داشت .



مواد را در قالب دونات که اون را از قبل با روغن جدا کننده چرب کردید به طور مساوی بریزید سپس قالب را در فر که از قبل روشن کردید و گرم شده به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قراردهید . بعد از اینکه مافینها پخته شدند کمی که سرد شد در ظرفی که شکر دانه درشت را همراه کمی پودر دارچین ریختید بغلطانید سپس همراه یک فنجان چایی داغ ایرانی نوش جان کنید و لذت خوردنش رو ببرید .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر