۱۳۹۲ اسفند ۲۵, یکشنبه

حلوا



مواد لازم :
آرد    ٢ پیمانه
آرد برنج     ١/٤ پیمانه
روغن مایع     ١ پیمانه
کره      ١٠٠ گرم
ماست     ٢ قاشق غذا خوری
شکر     ٢ پیمانه
زعفران دام شده غلیظ    ١/٤ پیمانه
گلاب   ١/٢ پیمانه
آب    ١ پیمانه
هل درسته    ١٠ عدد


طرز تهیه :
در ابتدا باید بگم من این حلوا رو از دوست خوب و هنرمند و با سلیقه فیسبوکیم خانوم فلور احدی یاد گرفتم همینجا ازشون تشکر میکنم ممنونم فلور خانوم عزیز .
ابتدا ارد گندم را توی یک ماهیتابه مناسب با هرات خیلی کم با حوصله تفت میدهیم اینکار تقریبا ١ساعت زمان میبره )))) ولی در آواز حلوای خوبی خواهید داشت . باید رنگ آرد تقریبا شبیه آرد نخودچی شود . در ماهیتابه دیگری آرد برنج را هم تفت میدهم . این دو تا آرد را بعد از تفت دادن مخلوط و الک کنید دوباره به ماهیتابه برگردانید همچنان با حرارت کم کار کنید وقتی که گرم شدند روغن مایع را اضافه کنید و خوب هم بزنید . بلافاصله ماست را کنار ماهیتابه بریزید از روی حرارت بردارید خیلی سریع هم میزنید تا مخلوط هم شوند ( تاثیر ماست توی مزه حلوا نیست ولی بافت حلوا را نرم و لطیف میکنه ) . دوباره ماهیتابه را روی حرارت برگردانید کره را اضافه کنید کمی تفت دهید . زعفران دم شده را و گلاب را اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید . حلوا را از حرارت بر دارد شربت آماده شده را بتدریج اضافه کنید تا حلوا به غلظت مناسب برسد .
طرز تهیه شربت حلوا :
آب و شکر را روی حرارت قرار دهید هل را خورد و اضافه کنید تا وقتی که شکر حل شود از روی حرارت بردارد . کنار بگذارد تا ولرم شود برای اینکه دانه هل را بردارد شربت را از صافی رد کنید بعد استفاده کنید .


۲ نظر:

  1. خیلی خوب بود عارفه جان ، تا حالا نه شنیده بودم و نه دیده بودم که تو حلوا ماست بریزن ، اگر زعفرون داشتم حتما امتحانش میکردم ، مرسی دوستم ، حررررف نداره ، تزئینت هم که دیگه نگو مادر جان :))))))))))

    پاسخحذف
  2. نوش جون دوست من.
    سال نو رو بهت تبریک می گم و برات آرزوی بهترینها رو دارم.
    شاد باشی

    پاسخحذف