۱۳۹۴ فروردین ۲۲, شنبه

نان خامه ای


مواد لازم : 
تخم مرغ      ۴ عدد 
کره       ۵۰ گرم 
شکر     ۱/۲ قاشق چایی خوری 
آب      ۲۰۰ میلی لیتر 
آرد      ۱۲۵ گرم 
بکینگ پودر    ۱/۸ قاشق چایی خوری 
وانیل      ۱/۴ قاشق چایی خوری


طرز تهیه : 
قبلا من طرز تهیه نان خامه ای در اینجا گذاشتم که اون هم خیلی خوب میشه واین دستورهم از خانوم خرسند عزیز دیدم و امتحان کردم و خیلی هم راضی بودم . 
در ابتدا کره و آب و شکر را در قابلمه ای مناسبی بریزید و روی حرارت با شعله کم قرار دهید و با قاشق چوبی آرام آرام هم بزنید تا وقتی که آب به جوش بیاید به محض جوش آمدن آب سریعا آرد را بریزید و خوب هم بزنید و تمام این مرحله باید حرارت کم باشه خمیر رو خوب روی حرارت داغ بزنید ( یعنی خوب بپزید تا خمیر بوی خامی آرد ندهد این مرحله خیلی در کیفیت نون خامه ای مهم هست ) . سپس خمیر را که خوب داغ زدید از حرارت بردارید و دمای محیط قرار دهید  تا کاملا سرد شود . در ظرفی تخم مرغ ها را بشکنید و با هم زن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس تخم مرغ ها را کم کم و در چند مرحله به خمیر سرد شده اضافه کنید با هم زن یا با دست هم بزنید تا خوب به خورد خمیر برود تا یک خمیر کشدار و براقی  داشته باشید در آخرهم وانیل و بکینگ پودر را اضافه و هم بزنید.نکته مهم دیگه این هست که فر را ۱۵ دقیقه قبل با درجه ۲۰۰ روشن کنید تا داغ داغ شود . کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیر آمده را در قیف با ماسوره شکوفه بریزید و سینی فر با فاصله شکوفه بزنید سینی را در فر به مدت تقریبی ۳۰دقیقه قراردهید سپس بعد ازپختن بگذارید اینکه کاملا سرد شود . کف نون خامه ای رو خیلی کم سوراخ کنید و با خامه قنادی فرم داده شده که در قیف ریختید پر کنید برای تزیین هم میتونید شکلات آب شده روی آنها بریزید و به مدت تقریبا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید سپس سرو کنید .


۴ نظر:

  1. سلام عارفه خانم عزیز
    امروز به صورت اتفاقی با وبلاگتون آشنا شدم. وبلاگ خیلی قشنگی دارین. واقعاً به شما خسته نباشید می گم. یه سوال می خواستم بدونم عکسایی که از کارهاتون می گیرید چه جوری این قدر خوب میشه. من گهگاهی از کارام عکس می گیرم ولی اکثراً تار می شن. خوشحال می شم اگه کمکم کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم
      خوشحالم که وبلاگم رو دوست داشتید . خانومی من عکسها رو با موبایلم آیفون هست میگیرم یعنی تا الان با دوربین خوب و حرفه ای کار نکردم ...... ولی نکته ای که خیلی برام اهمیت داره اینه که من با نور طبیعی خورشید عکاسی کنم هر روزی که آفتاب هست سعی میکنم عکاسی کنم ......

      حذف
  2. نان خامه ای دیدم و غش کردم اساااااسی ، به به ، بسیار عالی و خوشگل و خوشمزه ، نوش جان

    پاسخحذف
  3. سلام نون خامه ای من خیلی خوب پف کرده بود ولی یکدفعه پفش خوابید و خراب شد چی می تونه باشه

    پاسخحذف