۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

کیک موز


مواد لازم
کره  1 پیمانه
شکر  2 پیمانه
شیر  3/4 پیمانه
ارد   3 پیمانه
تخم مرغ   2 عدد
موز له شده   1 و 1/2 پیمانه
بکینگ سودا (جوش شیرین)    1/5 قاشق چایی خوری
بکینگ پودر   1/2 قاشق چایی خوری
نمک   1/4 قاشق چایی خوری
وانیل   1/2 قاشق چایی خوری


طرز تهیه :
موز را با گوشتکوب برقی یا داخل غذاساز یا با چنگال خوب له کنید . کره را با شکر در ظرفی ریخته و با هم زن برقی هم بزنید تا نرم شود . فقط در حدی که شکر به خورد کره برود کافی هست . تخم مرغها را دانه دانه به مایه کره اضافه کنید ( یعنی بعد از اضافه کردن یک تخم مرغ خوب که هم زدید و مخلوط کردید سپس بعدی را بریزید) . وانیل را ریخته هم بزنید . موز له شده و شیر را اضافه و مخلوط کنید . در اخر هم ارد را که با بکینگ پودر و بکینگ سودا و نمک مخلوط و الک کردید در چند مرحله اضافه کنید در این مرحله هم زن را کنار بگذارید و با لیسک ارد را مخلوط مایه کیک کنید دراخر فقط 1 دفیفه با هم زن برقی هم بزنید تا کشدار و کرم رنگ شود . مایه کیک را در قالب 25 سانتی که چرب و ارد پاشی کردید بریزید . قالب را در فر 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کردید به مدت تقریبی 45 دقیقه بگذارید تا کیک بپزد .



۷ نظر:

  1. با سلام بسیارعالی بود.ساده و دوست داشتنی.ازتون ممنونم.

    پاسخحذف
  2. خیلی خوشمزه به نطر میاد ،دستتون درد نکنه عارفه جون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرهههههه ارغوان جون جات خالی‌ بود عزیزمممممم .

      حذف
  3. salam man khodam ta hala in keyk ro napazidam vali vaghti too jazireye Martinique boodam khordam. va vaghean khoshmazast.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون عزیزم . خوب دوست عزیز با این رسپی که من گذاشتم حتما بپز تا دوباره براتون تجدید خاطره بشه ))))) .

      حذف
  4. درود مرسی به خاطر این رسپت خوبتون ، درست کردم عالی شد ، البته با کمی تغییر کوچولو ، بدون جوش شیرین درست کردم اما گردو اضافه کردم .واقعا خوشمزه هست این کیک 😊

    پاسخحذف