۱۳۹۱ مرداد ۶, جمعه

آلبالو پلو


مواد لازم :
آلبالو ۴۰۰ گرم 
شکر ۴۰۰ گرم 
برنج ۳۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم 
پیاز ۱ عدد 
نمک و فلفل و زردچوبه  به میزان لازم
زعفران آب شده به میزان لازم 
روغن مایع به میزان لازم
کره به دلخواه 
خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه :

ابتدا آلبالوها و شکر را در قابلمه لعابی بریزید ( میتونید اگر خیلی‌ نمیخواهید زیاد شیرین شود ۵۰ یا ۱۰۰ گرم از میزان شکر کم کنید ) چند ساعت بماند تا آلبالوها آب بندازند . بعد از این مدت قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار دهید وقتی‌ روی آن کف کرد کف‌ها را بردارید ۱۵ دقیقه از موقعی‌ که جوش اومد روی حرارت بماند پس از این مدت آلبالو‌ها را آبکش کنید میتونید آب آلبالو رو دوباره روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود و برای شربت آلبالو از اون استفاده کنید . برنج را طبق معمول آبکشی درست کنید فقط یک نکته که باید توجه داشته اشید باید کمی‌ زنده تر آبکش کنید . گوشت چرخ کرده را همراه پیاز رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه ورز دهید و به صورت کوفته قلقلی درست کنید و سرخ کنید . کف قابلمه مناسب روغن بریزید کمی‌ برنج ریخته یا اینکه هر تهدیگی که دوست دارید بریزید آلبالو‌های پخته و سرد شده را روی برنج بریزید روی آن کوفته قلقلی بریزید دوباره برنج ریخته اینکار را تکرار کنید تا هم آلبالوها و هم کوفته قلقلی تمام شوند سپس کمی‌ از شربت آلبالو را روی برنج بریزید کمی‌ هم زعفران آب شده بریزید بگذارید برنج دم بکشد . فقط باید حواستون باشه این برنج برای اینکه شربت البالو روی ان میریزید زود ته میگیرد . به دلخواه کمی کره گرم کنید و روی برنج بریزید . موقع سرو خلال پسته روی برنج بریزید .



۱۱ نظر:

  1. یعنی شماها کمر به قتل من بستید ... هر روز یکی عکس آلبالو پلو میذاره.
    همین امسال که دست ما از آلبالو کوتاهه همش رسیپی آلبالو دار بذارین. نمیذارین آخه من این هجر آلبالو پلو از یادم بره !!!!!
    ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اییییییی جونم عاطفه عزیزم . ببخشید به هوس انداختمت . نازییییییی

      حذف
  2. هی وای من ؛ عارفه عالیه ؛ چیکار کردی خانومی ؛ پس اون موقع ها که مشغول بودی با آلبالو، داشتی این کارهای زیبا رو میکردی .......... خسته نباشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرههههههههه رز جون . جات خالی‌ دوستم . مرسییییییییییییییییی

      حذف
  3. واااااااااای چه خوشگلهههههههههههههههه...به به

    پاسخحذف
  4. خیلی خوشگل تزیینش کردی عارفه جون گلهاتم خیلی ریبا هستن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسییییییییییییی لیلا جونم . اینجا خیلی‌ تنوع گٔل داره عزیزم من هم سعی می‌کنم طوری گلها رو چید‌مان کنم که هم ترکیب رنگی‌ بهم بیان و هم به اون غذا بیاد . چیکار کنیم این عشق به آشپزی ما رو عکس کرد گٔل آریی هم باید بکنم .

      حذف
  5. خیلی خوشمزهست عارفه ازت ممنونم همیشهموفق باشی.


    پاسخحذف
  6. تو مهشری عزیزم

    پاسخحذف